• » Last Update Was 7 years ago With : Ayah..

Thursday, May 14, 2009

~RECOVER YOUR PC DATA

Saje tajuk omputeh tp isi bm. Ngengada.

Pernah tak hgpa alami kejadian di mana pc hgpa tetiba wat pasal, maksudnya 2nd harddisk xleh connect ka apa ka, bla bla bla.

Satu ja yg diworry taim tu ialah : data2 n maklumat tersimpan. Kalau format pc, abislah semua data, tambah plak kalu penting utk kerja hgpa skang.

Begitu jugak ngan pendrive. Aku nak citer ni satu software yg aku guna utk recover harddisk lama aku. Nak format kalu putih mata la.

Aku guna Runtime Software (GetDataBack) pastu (kena tunggu gak la software tu scan) wah-la! Bila2 aku nak je aku leh grab data dari situ. Tak payah susah2 nak pomet dah. Sakit ati kalu nk p antaq repair.

Hgpa kena gak ada software ni utk bekalan kecemasan. Heheh. Rasanya kalu donlod kat situ cuma demo je, tp leh la try. Bila hgpa p kedai cd komputer, jgn lupa tanya software ni. Penting!



4 Comments »:

bB sYasYa said...

macam untuk sy je entry ni ^_^

Tupai Karan said...

Heheh..

So how's ur external disk? Ok lom?

Anonymous said...

ternyata berkesan...
tengkiu for the info...

Tupai Karan said...

Sama2. Bli kat kedai cd cuma lima hingget je ;)

Post a Comment

Komen saja.. bkn spam :)