• » Last Update Was 7 years ago With : Ayah..

Friday, April 24, 2009

~SKILLS I'LL NEVER HAVE

Bertuah la kalau kita membesar dengan talent2 yg ketara boleh dijadikan bidang cari makan. Slalu orang kata, 'ceh, anak orang kaya, mestilah mampu', tak jugak kan.. Bergantung la dengan dorongan keluarga tu, kalau dari kecik da dapat detect anak ada bakat, takkan nak sia-siakan? Tapi susah la bila seseorang tu kita nampak ada bakat, cuma orang lain yg dekat dengan dia mensia-siakan kebolehannya.. Isk3.. Kita leh wat pe lagi kalau empunya diri pun takde inisiatip nak pertajam skills?

Sebut pasal skill, ni entri mengenai 4 skills2 yg aku tingin nak ada, tapi takkan leh ada, semuanya berkait ngan tangan...

SKILL 1 : MAKSIM & PIANONYA

Dah lama teringin nak tengok video Flight of The Bumblebee (mengikut nota original Rachmaninoff) dipostkan dalam Youtube. Akhirnya dapat yang ni, Maksim. Baru teringat yang nama Maksim ni pernah dikenali di Malaysia satu ketika dulu (maybe taim album 1st dia kot).

Lihatlah jari jemari dia yg "cam cipan" bak kata dd a.k.a. inhouse, alangkah bahagianya kalu aku leh memiliki kelajuan yg sama utk SKILL 4 di bawah.

Klik sini utk video Youtube Maksim main piano lagu Flight of The Bumblebee (original version). Harap bersabar tunggu loading & tengok la sampai abis.. Penat aku search wooo..
Ini bukan biola pakcik, piano.. Ooo pianoo.. pakcik baru tau!!

Info pasal Maksim kat sini

SKILL 2 : DAVID GARRETT & BIOLANYA

Seperti Maksim, dia ni pun membesar dengan bakat yang boleh dikira melampau. Dalam usianya yg under 30 pun dah byk tempat dia perform dengan byk orkestra2 besar. Memang aku tak kenal pun dia ni, tersearch pun melalut dari video Maksim tadi. Tapi sekali pandang je aku dah terpesona, bukan sebab skillnya tapi rupenye ;p.. Skali pandang ala-ala Kurt Cobain pun ada. Cisss.. melampau sungguh kelebihan yg dia ada..

Klik sini utk video Youtube David Garrett memecahkan guiness record dengan menggesek biola bernilai jutaan dolarnya tu di bawah masa 1 menet.

Klik sini kalau nak tengok David Garrett yg bertocang dan muka iras2 Kurt. Sila tengok sampai abis sebab aku penat search.

Info pasal David Garrett kat sini.

SKILL 3 : GREG PATILLO & FLUTENYA

Satu instrument muzik yang tak abis aku belajar ialah flute. Rasanya skang kalau dapat pegang sebatang..er.. flute kat tangan aku pun mungkin hanya satu dua note je yang aku dpt ingat. Yang lain-lain dah berkubur sejak aku berenti 12 tahun lepas.. Waa.. rindunye..

Klik sini utk video Greg Patillo tiup flute lagu tema mario. Untuk hangpa yang ah-seng dengan flute memang akan gelak bila tengok cara dia tiup, tapi kalau yang da pernah tengok memang terpegun jugak la sebab skill tiup dia yang pelbagai ni. Siap ngan rentak backup lagi tu. Gilo ko apo. Sama gak, tolong tengok sampai abes.

SKILL 4 : TEKKEN

Walaupun tekken ni cumalah game saja, tapi untuk diehards tekken mesti faham bila aku katakan game ni juga memerlukan skill yang tinggi (dan kadang2 luck jugak!). Macam2 karenah manusia boleh hangpa jumpa kalau selalu berkunjung melebur duit di arcades.

Klik sini utk tengok aku test machine Tekken 6 waktu baru keluar. Yang character pempuan (Nina Williams) tu aku pilih, dan opponent aku, hmm, buat sakit ati je kalu nak citer panjang. N00b yang poyo.. Hak3.. Tengok round 3 tu kat mana lifebar opponent aku dah tinggal sikit je, so dia kembali dengan sikap lama dia "MAIN TUNGGU".. Wekk..

Klik sini kalau nak tengok aku gedik2 Tekken 5 (amek Devil Jin) dengan Pakdin (dia amek Heihachi).

Klik sini plak utk video aku guna Kazuya dan Pakdin dengan Heihachinya. Nampak sangat Pakdin bagi chance kat aku.. ngeh3

Thanks to Pricon sebab dah upload video2 ni. Dapatlah aku tengok jugak betapa kekok & jakunnya aku tambah2 bila dapat peluang testing tekken versi baru ;)


8 Comments »:

tOuch M3 said...

cipan jari cam dia...hak3..

wow tekken..kalah teruk...lalalla....

Tupai Karan said...

Kalau ada cipan yg ada jari cam Maksim, please show us. I'll be glad to bring it together with me kalau g mana2 arcade pasni ;)

Tekken.. byk giler duit lebur utk benda ni.. lastly stop mendadak dah 4 bulan. Went out with my fren Mazyun bebaru ni sempat try skali lepas rindu kat Tekken 5. Sib bek still leh wat 'cedok karen'.. huu

Kapten Luffy said...

ko pun pandai main muzik ek...

bakal ahli muzik?

Tupai Karan said...

blajaq basic je cam orang len.. tak mampu menfurtherkan pembelajaran ;p

tp SKILL 4 tu, mmg da tumpul da..haizz

pricon said...

Wah... instrument2 tuh 1 pon xnah sy pegang, apatah lg blajaq. Bab music ni mmg xda talent.
Hmmm... mana rematchnya utk T5.1 yg dijanjikan? Heheh. Skang players yg blajaq terkemudian dah pandai2, veteran yg dah nyanyuk (mcm sy) sering dibuli depa... sob3. Tambah pula characters baru mmg cheap cam sial... tu pun x masuk lg nk hafal move baru utk 40 characters...

Tupai Karan said...

Rematch 5.1? Huhu.. tanya pakdin..

T6BR - sy tau xkan dpt seat utk test machine, so nk stadi pun xde priority lg skrg (kecuali bila T10 da kuar kot hehe)..

Whatever pun akan stick to 2 characters : Nina+Yoshi kot ;)

pricon said...

Hmmm baik beli console training kt umah... klu rasa PS3+games mahai blh consider xbox coz games dia blh dipiratekan kekekeh.

Tupai Karan said...

hua3.. sat nak suruh pakdin bace komen ni ;p

Post a Comment

Komen saja.. bkn spam :)