• » Last Update Was 7 years ago With : Ayah..

Saturday, September 12, 2009

~KUCING DAN TANGAN

Kucing ni binatang yg kalu kita tengok biasa2 tak dak la nampak apa spesel kecuali dah dikenali sbg binatang comel. Tapi untuk yg cat-people mesti perasan yg kucing ni byk jugak aktiviti yg menggunakan tangan. Contohnya jom kita layan video ni dulu :



Ini satu contoh yg buleh bg kita tergelak besaq kalau perati karenah depa ni. Bibip yg penah aku stori kat entri ni pun aku tak jemu tengok dia guna tangan dia. Misal kata dia ternampak benda yg pelik waktu tu (walhal memang slalu dia nampak) cam tali beg tergantung, mula la tangan tu nak pukoi2 benda tu nk check bernyawa atau tak. Kalau dah kompem benda tu x idop baru dia puas ati dan blah. Dan yang paling tak tahan sikap dia takleh nak buang dari kecik ialah kegemaran dia "mengamboih" makanan. Asal tak lalu nk makan ja mesti dah start kamboih. Ngan megi/ayam/sate/laksa/nasik aku letak sat kat lantai pun, dia passby, bau2, then tangan dia kamboih. Yg best tu sbb kamboih angin la. Seumpama satu tanggungjawab dia untuk 'menghapuskan' benda yg bau tak best kat idong dia.

Dan hgpa jangan pelik kenapa kalu p umah kawan2 yg ada kucing2 ektip ni, umah depa agak semak la jugak. Jawabnya kalau tak anak/tuan umah bagi sepah, tentu saja kucing punya keja. Umah aku tak terkecuali.


7 Comments »:

Belacanhangit said...

tgelak aku sensorang tgk glagat kucing tu..

comey tuuuu...

Tupai Karan said...

Thanx Si Pemilik sebab visit page aku..
Haha aku pulak ulang video ni byk kali.. mmg lawak lebih2 part kucin tu berdiri..

Faisal Admar said...

haha kucing tu memang nak kena betoi kalau dok ketook mcm tu. tapi lawak la... dia terkejut kucing gitew... kan? :D

dulu sekali kucing faisal kena sawan dia dok hambat org dok gigit betis mcm sosej plak... pakat lari kami lompat atas sofa hahaha

pricon said...

Mwahaha... yg bestnya lps habih video tuh ada lg related videos kat bawah, x henti2 aku tonton 1 per 1 ... dr tersengih2 smpi tergelak2 pun ada.

Kelakar btoi makhluk bernama kucing ni. Should put in video of the day too, right? :p

Tupai Karan said...

-->Faisal:
Curiousity sipat kucin2 xleh nk watpa dah.. Tak mai taim part depa saja2 dok gila sorang2 kadang tengok cam nk bg penampaq ja..

Kucing sawan? Ahaha.. mai tgk Bibip kat umah.. setiap hari sawan dengan sengaja.. Keja nk patuk orang

-->Pricon:
Din punya gelak besaq tang part ujung skali yg benda printer tu jatuh dgn kucin tu skali.. tahapa ja
Video of the Day? cam malas jek nk update haha

TeD said...

kawan2 ted sume suke kucing... ehehehe... tapi ted suke gitu2 je... yatie lagi la dye takot kucing...

Tupai Karan said...

-->Ted:
Aii lama xjumpa. Lor.. yati takot kucin? Plek toi. Leh geng ngan spupu aku. Asai kucin mai dekat kat kaki ja mula nak tepis la, kadang2 terjerit (ni penk gak tau).. Rasanya kucin lg takut ngan org :)

Post a Comment

Komen saja.. bkn spam :)