• » Last Update Was 7 years ago With : Ayah..

Monday, July 11, 2011

Equatorial Penang, Executive Wing

Apalah tajuk cam hagham. Cerita tak banyak, hari tu stay dgn budak kecik dan bapak budak kat Equatorial Bukit Jambul, Penang, executive wing selama sehari je. Just that aku suka design bilik-bilik hotel ni so aku pindahkan dlm bentuk pelan 3D. This time bentuk kreatip tak empat segi kotak macam design aku selalu hee.

Perabot semua guna yang default dok ada kat dashboard aku ni. Tapi memang hampir sama cam real punya la. Notice the balcony yang menyenget dan bersambung dengan bilik sebelah. Agak confusing jugak aku memula nk conteng pelan ni kat kertas utk di3Dkan kat umah bila ada internet koneksyun.




Bila design senget macam ni, ruang balkoni jadi luas sikit dari selalu yang skema kat rumah-rumah biasa.


Favourite part tentulah bahagian bilik airnya. Aku adapt design yang sama utk pelan umah view 2 tingkat.



Yet another view dari arah pintu masuk. Again, set-set semua default, tak dak pintu yang similar boleh amek untuk preview kat sini.



Ok di bahagian atas curtain tu agak kemas dan rumah-rumah yang ada buat renovation tentu buat macam ni jugak, so that besi-besi atau ropol bahagian atas tirai tak nampak.



From another angle. Whoops, baru aku terperasan ada garis terlebih kat bhgn balkoni (hujung). Lantak la. Dah printscreen malas nk edit.



Ni gambaq dari google yang tunjuk bentuk dalaman bilik. Model duduk kengkang tu bukan aku k.


Ni lah dia. Nak kira macam honeymoon pun tak leh sebab dapat bilik atas urusan kerja. Haih.. kalau la rumah aku ada pasang aircond.....