• » Last Update Was 7 years ago With : Ayah..

Tuesday, December 14, 2010

Tag Dari Fiza Amran

Sepatutnya aku sambung stori Penanggal Di Tingkap kan? Nanti, malam Jumaat ni aku sambung balik. Baru la feel sket.

Anyway ni aku dapat tag dari Fiza Amran. Jangan tak tau, dia ni member aku dari sekolah k. Kira kami dah kenal selama 15 tahun! Fuh diam tak diam dah lama kita kenal kan Fiza.


1. Bagi 3 makanan yg korang paling suka dan sila bagi specific nama makanan tersebut and the way you like it.
-Laksa
-Mi goreng mak aku masak
-Ayam goreng tok aku masak time raya

2. jenis air apa yg korang paling suker?
-Milo Ais
-Eno Limau. Haha

3.Which type of food yg korang prefer,pilih 3... malay,chinese,japanese,westren,italian,mexican,arabian?
-Malay, Western, Italian

4.Apa makanan yg korang paling expert masak?dlm kata lain,xyah tgk resepi tp at the same time bila org lain rasa,org akan kata 'wah!gila sedap'
Asam pedas kot. Tapi yg merasa masakan aku cumalah encik hubby, org len blm pnh lagi makan aku masak asam pedas.

5.Semahal mana korang bayar tuk makanan korang?
Takat RM 20. Gila kedekut aku ni. Lebih dari tu, aku akan membebel dengan rasa bersalah sebab tukang bayarnya bukan aku pun.

6.Beri nama restorant favourite.apa makanan kt situ yg paling sedap?
Takde feveret. Semua masak tak konsisten. Kadang sedap, kadang tak.

7.Ayam,kambing,lembu,itik,burung puyoh,burung wak2,rusa,landak,merpati,ayam denak.mana satu yg korang suker?klu korang ada suke yg lain aku xlist,bgtau je la.
Ayam dan lembu.

8.Restorant/cafe pertama korang dating bersama pasangan anda?dan mkn/minum apa?klu korang ingat la kan?

Mampus nak ingat.. Haha nyanyuk la. 1st deting pun 10 tahun lepas. Deting tak dirancang.

9.Apa makanan yg selalu remind korang trhadap pasangan korang?kenapa?

Entah

10.Klu pegi umah orang,korang brharap org tue hidang apa?
Bihun goreng ja kot. Senang nak makan. Tak meleleh2 comot cam makanan berkuah.

11.Makanan yg korang mmg xblh nk telan langsung.samada x sedap/tekak korang dh kembang.
Tak dapat difikirkan. Kalau ada pun yg tak lalu, lepas dua tiga minggu, blh makan balik

12.Menu raya yg paling disukai.
Ketupat n rendang

13Jajan/cekedes favourite?
Twisties

14.Beri 2 makanan yg emak korang masak yg korang suka?

Mi goreng. Bihun. Daging kunyit. Ayam kunyit. Banyak oih

15.Makanan paling pedas yg korang mkn.sapa masak?
Tak ingat. Piawai pedas kat aku tinggi sangat. Tak penahnya rasa terlalu pedas

16.Korang klu jumpa org yg TAGG ni,apa agaknya korang nk hidang/belanja?

Fiza nanti aku jamu hang nasik tomato. Tapi tunggu aku expert dulu masak dulu heh

17.Sila TAG 5 0rg & paksa mereka buat Tag ini?
cg_mila : http://gerakgerisaya.blogspot.com/
.::: Princess MOMOY :::. : http://princess-momoy.blogspot.com/
habibah abdul : http://bib2426.blogspot.com/
khairul amry : http://amry85.blogspot.com/
Orchid de Classy : http://livesisfantasy.blogspot.com/

P/S Kepada 5 orang yang di-tag tu, blog aku ni tak leh nak highlight kan, so utk copy soalan-soalan ni sila ke post Fiza Amran ni.