• » Last Update Was 3 months ago With : Ayah..

Thursday, June 07, 2007

~LIHAT DUNIA DARI MATA BURUNG...

...Atau lihat dari dalam tempurung.. Yang mana satu engkau pilih?

Aku rasa semua orang pilih nak tengok dunia dari mata burung. Tapi ramai manusia yang dah memang terpaksa atau keadaan semulajadi hanya tengok dunia dari dalam tempurung. Contohnya aku. Aku nak bebas sebebasnya kumpul pengalaman macam ahli-ahli fikir lain (walaupun aku bukan ahli fikir). Tapi bak kata orang jauh berjalan luas pengalaman. Masalahnya bolehka manusia nak terbang bebas kalau diikat dengan kekurangan modal dan komitmen yang tak boleh diabaikan demi untuk 'melihat dunia dari mata burung' tu.

Alah, nak seribu daya, tak nak seribu dalih kan? Tapi aku bukan nak tak nak lagi, tapi tak berdaya! Hehe. Kalau modal setakat dua tiga ratus, jangan dunia hendak diduga. Nak jalan pi KL pun tiga pat ratus gak, kalau nak selesa la. Tapi kalau jenis nomad yang tak tentu makan pakai n MANDI, tambang bas saja cukupla. Heh.

Bila agaknya nak tengok dunia?
.


1 Comments »:

~ay@m~ said...

hmm..slalunye..org mengembara neh bkn de wet sgt..
melainkan niat dia dtg cni nk berjalan2 a.k.a makan angin...

leh je nk tgk neg.luar.hehe..tgk lam tv...peace v

Post a Comment

Komen saja.. bkn spam :)