• » Last Update Was 7 years ago With : Ayah..

Wednesday, September 01, 2010

Patutlah Rajin Demonstrasi, Bisnes Rupanya

Tak cukup baling makanan ruji depa (tahicks), dan bakaq bendera yang jadi payung tempat depa berteduh, sekarang slogan GM bergema balik dengan segala benda demostrasi bodoh depa.

Tadi Buletin Utama ada bagitau, ada satu perkampungan ni yg khusus untuk hal2 berdemonstrasi. Bayaq saja, depa akan berkumpul beramai2.

Yup. Satu bisnes rupanya makhluk2 tak sedar dek untung ni. Lupa agaknya dengan saudara mara depa yang berpenat lelah merantau sini untuk mencari rejeki. Perbuatan depa ni tak ubah macam meludah ke langit saja. Crett ptuii tinggi-tinggi pun jatuh ke muka sendiri.

Gamaknya kalau diupah makan tahix pun depa memang sanggup. Takpa. Cergas minda kan? Itu rupanya jamu tradisional depa turun temurun.. Wqwqwqwq

Aku nak kata anti tu, memang pun. Hehe. Tapi anti aku bersebab. Kekorangajaran depa mencabar aku dan kita semua sebagai rakyat Malaysia. Namun untuk membalas semula pembakaran bendera adalah satu benda sia-sia. Janganlah jatuhkan level kita ke standard taik piggy depa yg depa amalkan.

Tetiba aku teringatkan grup KPI/KGI (Kumpulan Penentang/Ganyang I***n) ketika berforum di Topix dulu.. Perjuangan kita sangat bererti... :)

p/s: aku google image 'bakar bendera malaysia' nak letak dgn entry ni sekali.. tp sebak rasa di hati nak paste sini..