• » Last Update Was 7 years ago With : Ayah..

Tuesday, February 15, 2011

Blogger Kanak-Kanak Kalau Melatah, Bahaya Woo!

Susah macam ni. Kalau dia terima A, maka A lah. Jangan kita nk cerita B atau C, awal-awal akan ditolak punya. Silap-silap kita boleh tengok orang muda melatah sampai lupa sopan santun dan diplomasi secara elok.

Alkisah. Ditakdirkan seorang sahabat ni betul-betul punya bengang dengan aku. Alasannya mudah, aku membongkarkan aktiviti blogging dia yang kurang beretika. Mula-mula pelik jugak dibuatnya. Kenal tidak apa pun tidak, tiba-tiba saja mencarut bagai nak rak. Orang lain yang makan cili, orang lain pulak yang rasa bahang pedas.

Oleh kerana kekurangan respons yang diharapkan dari aku, beliau cuba pula cara lain iaitu menjaja dan menyebarkan fitnah tentang aku. Sedih tak terkata sebab ramai pulak yang turut terjebak dengan permainan fitnah yang dia cuba buat. Masing-masing terima bulat-bulat tanpa kaji selidik lagi. Macam ni kah yang kita harapkan dari arena blogging kita?


Aku tahu dia cuba nak ikut jejak blogger anon Ju-On yang mencipta provokasi untuk meraih perhatian. I think semua orang boleh nampak trafik masuk ke blog Ju-On meletup seketika. Sapa tak nak cuba cara ni kan? Selain kemahsyuran alam maya, tentulah harapkan dapat jana pendapatan dari iklan2 kan. Cara bersih atau kotor dah tak jadi masalah lagi.

But i am deeply confused. Why hoping for traffic from me when my blog is nothing compared to his?

Sebelum aku tulis ni, jangan kata aku tak kaji dulu. Aku cuba tanya kawan-kawan rapat dia. Nampaknya memang sikap blogger ini akan suka cari pasal dengan sapa2 yang dapat tempat di senarai entri popular di GengBlogger. Dia dah pernah buat begitu sebelum ni dan sekarang giliran aku pulak setelah entri Semakin Ramai Blogger Gemar 'Curi' Trafik Blog Lain keluaq kat GB. Seorang kawan rapatnya telah menasihati aku supaya lupakan saja tentang ni. Jangan dilayan budak-budak. Sure, as a result, aku go on with my life, malas nak berbalah-balah. Siap aku publish entri review buku saja sebab takdak masa nak layan karenah blogger famous. Kalau orang tu rasa dia betul, memang dia betullah. Jangan cuba nak cakap apa-apa walaupun berpuluh-puluh points lagi jelas tunjukkan dia dah terpesong.

So he admit that I did not mention HIS name anywhere. On heroic quest so this entry was published and ping-ed at GB. Probably just want other bloggers to boycott me? n00bish act.

Yang paling aku gemarkan, cara dia mengHEROkan diri dalam setiap isu provokasi yg dia timbulkan. Maklum saja, orang banyak pengaruh, nak menindas tiada masalah. Nah, lantas dia jaja merata-rata katakan dia dah TEGUR AKU 10 KALI TAPI AKU TAK MAU BERUBAH JUGAK. Such douchebagginess here.

Fuh. Tercengang jugak bila collect balik nasihat dari dia :

Nice. Bahasa melambangkan bangsa.

Troller? Let see who actually got trolled then.

Kantoi without realising. Sad.
Oh so, random spamming izzit?
Wohoho. Firestoning in progress. He's not a troller. Just a basic hot headed kid. Will openly express his dislike to anyone dare to cross his path (in my case: xde cross sipi pun idak aih.. wkwkwk)

Maka, yelah dik, akak ngaku akak salah. Tak patut akak dedahkan pasal taktik inline frame kawan kamu. Akak tak sangka dik pula yang terasa sebab dik pun ada guna taktik ni dengan banner blog 'KOMUNITI BLOGWALKING' kamu. Akak janji akak tak buat dah. InsyaAllah, dengan pengaruh dan pengikut adik yang seperti lalang, adik ni di pihak yang benar dan akak di pihak yang salah. Akak simpan screenshots ni semua sebab kawan-kawan advise akak suh jaga diri in case kalau ada cubaan memfitnah. Sebab akak ni jenis TAK MAKAN SAMAN, kak pun ikot la nasehat mereka mereka itu. Aik? Muehehe. Publishing screenshots was never my thing, but because of the need to defend myself therefore these are shared today. Hey even your amazing friend PR3 Mr.D defend himself right?

Kak nak dedicate lagu ni khas utk adik keyboard warrior:
Eency weency spider
Went up the water spout.
Down came the rain
And washed the spider out.

Up came the sun
And dried up all the rain,
And the eency weency spider
Went up the spout again.

Puas? Hahah haa hah ahaha. Dik jgn butthurt banyak-banyak. Tahun ni PMR kan? All the best.