• » Last Update Was 5 months ago With : Ayah..

Thursday, July 14, 2011

MOTW : The Italian Job (1969)

"You were only supposed to blow the bloody doors off!"

Hahaha... memang lawak scene ni... Sepatutnya pintu belakang van aja yang meletop tapi budak tu silap boh bom sampai berkecai semua. Memang ada unsur realistik sbb memang akan berlaku kegagalan masa tengah dok ujikaji.

Filem asal tahun 1969 ni memang tersangat best berbanding versi 2003 (Mark Wahlberg). Thanks to Blu-Ray remastered version. Dapat gak aku merasa tengok filem ori ni puas-puas. Nak kena cari jugak versi Laser-Disc/OST Piring Hitam filem ni. Lagu intro On Day Like These - Matt Monro memang sedap. Jadi khayal aja bila dengar lagu ni. Rasa mcm dok honeymoon kat Paris. Hehehe...

Aku rasa filem ni hampir sama mcm filem James Bond. British - Hotel Mewah - Planning - Pompuan lawa - etc.. Cuma depa ni la jahat sbb menyamun. Tertanya-tanya gak aku awat Michael Caine tak dapat jadi hero filem James Bond? Mungkin sebab dia....

Review by : Pakdin AcidRain
WIKIPEDIA: The Italian Job