• » Last Update Was 7 years ago With : Ayah..

Tuesday, May 11, 2010

~RSS READER APA YG HGPA GUNA?

Serius aku bukan paham pun natang pa RSS tu. Explain p lah brp puluh kali pun. Aku tau, tengok kat dashboard, scroll ja reading list. Mana tajuk yang menarik baru aku p tengok (melawat blog tu).

So aku pilih add-on Feedly sebagai reader untuk browser payepoks aku ni. Dalam tak paham tuh rasa bangga gak aar dpt install add on ni. Haha gila punya ketinggalan.

Feedly ni page layout dia macam magazine. Maksudnya lepas log in ja hangpa leh tgk susunan2 cover ka, digest ka ataupun senarai latest artikel cam gambaq ni.


Ok yang tu feeds dari blog2 yang aku polo. Yang bestnya kalau aku nak baca, buleh terus klik tajuk dan entry tu akan expand. Takyah aku nak kena tipu dgn entri2 ada READ MORE yang kalau diklik cumalah sebaris dua je extra pun. Pastu gak kebanyakan blog2 ni kan berat nak loading, hasil dari *.gifs yang terlebih and lagu autoplay yang jenuh aku nak cari button stop.

"It provides integration with Google Reader, Twitter, Friendfeed, Delicious, Digg and YouTube."
Benda ni tertulis kat page depan waktu login Feedly. Stakat ni yg dlm list aku cuma blog2 ja, twitter apa jadah len aku xsetting lagi (tak reti dan tak peduli).

Mebi hangpa gunakan rss reader yang lagi sempoi tahap dewa dari ni, entahla aku btoi2 tak tau yg mana best yang mana tak sbb tak buat perbandingan lagi, tp bagi aku ok lah benda ni dari dashboard tuh haha


3 Comments »:

ZR said...

pakai rss reader goggle aje..

Tupai Karan said...

kazaztan :
timakasih sbb sudi singgah + tinggai komen walaupun aku tau hang xkan kembali lg ke sini. :(

Affan Ruslan said...

Salam ziarah.
Hehe. Aku guna feedburner?

Tu kira gak kan? :)

Post a Comment

Komen saja.. bkn spam :)