• » Last Update Was 7 years ago With : Ayah..

Friday, July 16, 2010

~RINDU SAMPAI JADI GILA

Di satu tengahari, aku terlelap jap. U know, bila da jaga baby, tidoq pun tak tentu hala, selalunya tak cukuplah.

Aaaanyway, aku termimpikan seseekor yang amat aku rindukan bertahun² lamanya. Dlm mimpi tu entah camna dia hilang dari rumah dan dalam gelap malam aku cari merata-rata ke tempat yang aku tak kenai. Sebak hati bila yang jumpa banyak sewarna dan corak yang hampir sama dengan dia, tapi bukan dia...

Aku cari² lagi sampailah taktau camna aku ada atas 1 flat tinggi. Yang paling ketara sepanjang tempoh pencarian, dengan sayu suara aku memanggil-manggil :

"Biiiiii...biiiiip...."
"Biiiiiiiii...biiiiip"

Yang eerienya sora soprano aku nyaring dan lantang bergema seluruh kawasan. Mengalahkan karaoke lagu Bunga Larangan. Ala, yang part last :

"♫ Engkaw, yang aku sayaaaang, bunga lara-ngaaaaaaaaaaaaaaan... ♫"

Tau tak, bergema? Dahla sukukata pertama 'Bi' tu panjang².

Kembali cerita atas flat tadi, aku terus panggil².

"Biiii..biiip..
Biii..biip where aaaaaare youuuu.."

Ye dalam BI plak jadinya. Dah cam permainan hide n seek kan? But anyway, sangat horror plus menyayat hati sampai aku terjaga jantung berdegup2 kencang.

Terbengong seketika. Kenapa dia ni yang dicari dalam mimpi aku? Apa mesej dia nak sampaikan? Adakah dia juga rindukan aku di sana?

Aku mencari dia :


Yang pleknya nama dia ni yang aku panggil :

Terdetik gak dalam ati yg suara tinggi bergema dalam kesayuan tu hampir buat aku ilang akal. Nasib baik cepat aku bangun. Haih.. Ni kot akibatnya kalu tidoq tengahari?? :p

Kechip... Kak pun rindukan kechip... :((