• » Last Update Was 7 years ago With : Ayah..

Saturday, May 23, 2009

~KENAPA DIA, BUKAN AKU ?

At some points in our life, soklan tu mesti terdetik dalam ati hgpa kalu takpun sekali, mungkin lima namblaih kali.. Tapi slalunya soklan tu keluaq taim hgpa dalam keadaan frustrated yang amat sangat bila something yg dirasakan hgpa deserve dapat, tapi dapat kat orang len.

Aku tak sentuh dari konteks love semata2 la.. Kadang2 dalam enviroment kerja pun, misalnya pangkat or kenaikan gaji or kepercayaan menghandle tugas yang sepatutnya milik hangpa, well, tak sampai kat hangpa.

Sapa yang tak dak impian dan harapan, rite? Dan semua yg kita nak mesti best2 sedap2 je.. Yang tak bes tak dak hingin punya tp yg tu la dok dapat pun. Slalu bila jadi camni, hangpa rasa hgpalah orang 'paling-malang-di-dunia' waktu tu, seolah2 dunia berkomplot untuk sabotaj kebahagiaan hangpa.. Heh.. bahasa sastera plak.

Well, ini yang dikatakan takdir yg ditentukan untuk semua orang. Tak semua orang leh dapat apa yg dia nak. Kadang benda yg ada kat kita (yang kita xnak), diimpikan oleh orang len. Camtulah manusia tak pernah puaih ati.

Pasan tak, soklan "Kenapa dia, bukan aku" tu keluaq bila kita nak saja. Tapi bila yg kita tak nak, mesti keluaq ayat ni plak : "Kenapa aku? Why me?" Well, why not. Hhehhe.

Ok, kalu leff.. Please consider yang ada insan yg dijadikan tuhan untuk kita minati, bukan untuk kita miliki.. Huhu.. Baca balik la entri Catatan Jiwa Luka yang aku dedicate untuk menyabarkan ati kita sama-sama ni.



4 Comments »:

Anonymous said...

btl tu.
manusia mmg xprnh puas ngan ape yg die ade.

sa pn mcm tu gak, dh dpt bgs nk cr lg yg lbh bgs. terase teruk plak dri ni. huhu..

Kapten Luffy said...

kita kena belajar menerima

TeD said...

betul betul betul... kadang2 memang camtu... haih... ~~

tOuch M3 said...

hati....hati....hati....hati...

Post a Comment

Komen saja.. bkn spam :)