• » Last Update Was 7 years ago With : Ayah..

Friday, May 29, 2009

~JANGAN DIPAKSA PAKSA

Benda yang aku benci buat masa sekarang : MLM dan sekutu2nya. Punya belambak2 la sana sini nak advertise, nak ceramah, nak promot.. Semak perut la! Aku tergolong dalam kelompok individu rilex : walaupun tak kaya tapi tak gemar menagih perhatian dan duit orang lain. Hahah. Beggars!

Satu lagi penah tak hangpa baca headlines jenih ni : "RAHSIA JADI KAYA" or "RAHSIA RM50K SEBULAN" dan hamjadah2 len lg. Come on.. rahsia? Wtf. Pengeluar2 headlines camni hidop depa penoh spamming, publisiti murahan, pengacau keamanan dan privasi, penyemak peti surat, pengotor dinding, hidop berpura2, obsesif, cakap besaq taknak jatuh.. Paling celaka ialah dengan cara meng-add kita (kat tagged/twitter etc) pastu nah... rupanya nak cari potential customers ja.. Murahnya maruah depa..ngeh3.

Stop la, stop.. ujarku kepada diri sendiri. Aku benci spam, benci headlines promosi dan sebagainya. Kalu iklan direct tak kona2 berpiramid tu leh la terima lg. Tapi takyah la.. buang masa promot apapa kat aku. Aku bukan ada duit pun nak dibazir2. Pangge la aku dangkal or bangang pun aku tak heran. Aku idop ni suami aku sapot sbg tanggungjawab dia, so watpa hgpa2 yg kaki advertise ni nak idop atas duit aku plak? Wakakaka..

P/S Ketiadaan mood utk berblog memaksaku menyepi. Cewah


4 Comments »:

haruan tasek said...

Sabor le yob eh! silap! sabor le yongg.....bior le depa bkempen.Haha..ko dok sakit hati pun bkn depa tau..

Tupai Karan said...

Haha.. fyi.. ada kaki2 spam tu aku sediakan kemudahan utk baca benda aku tulih ni ;)

Anonymous said...

peyebok akn ttp jd peyebok.
sabo je la ye. he.

Kapten Luffy said...

penat layan golongan mlm ni

huhuhu

Post a Comment

Komen saja.. bkn spam :)